tirsdag 9. juni 2015

Jeg har så lyst til å sykle...

Er det ikke slik at den aktiviteten man trapper ned på er den som er mest fristende? Aldri er surfing på nett og kabal så attraktivt som når man leser til eksamen. Og som trippelutøver blir det fort et savn når en aktivitet skal trappes ned til fordel for en annen. I tillegg har jeg en mistanke om at underbevisstheten min har begynt å grue seg til lørdag - spesielt de 15 bakkene jeg må forsere før det endelig flater ut. Og det er jo slitsomt å løpe en halvmaraton!
Så jeg har alt begynt å miste litt fokus og glede meg til neste uke, for da skal sykkelen frem for alvor. Til nå i våres har det kun blitt en sykkeltur i uka, fordi fokus har vært på å få opp løpeformen. Men når Birkebeinerløpet er ferdigløpt er det bare å rette fokus mot "Rittet". Det må bare restitueres først. Ifjor gjorde jeg den tabben å sykle ritt helgen etter løpet; det gjør jeg ikke igjen.

Står godt til over helgen, men vil gjerne på tur!
Jeg har også prøvd å være smart etter Skaubygda, og tok flere hviledager før jeg dro ut på en rolig løpetur. For det løpet har virkelig sittet i! I tillegg har ryggen kranglet litt. Og så er det jo det at man har et liv ved siden av også, og ekstra lange dager på jobb bidrar vel ikke til topp restitusjon.
Så denne ukes plan er å komme meg hjem i tide - har lykkes delvis - og må bli enda flinkere mot helgen.
Ukas trening har bestått av en langtur i skogen på søndag, den gikk rimelig greit men det flommet ikke akkurat over av overskudd. Hviledag igår og idag har jeg løpt 10 x 200 meter i kontrollert tempo. Ny hviledag imorgen, så blir det vel en rolig luntetur på 20-30 min torsdag. Har tatt noe mindre enn programmet tilsier, men har tro på lite aktivitet siden Skaubygdaløpet først var ute av kroppen i helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar